אחד הכוכים הכי מוכרים בדירות הוא מסתור הכביסה וחוץ מחבלים וכביסה, בדרך כלל יש בו גם יונים! מדובר על מטרד אמיתי מהסיבה שהיונים משאירות בתוך המקום הזה את הצואה שלהן ופעמים רבות הן גם מקימות קינים, מטילות ביצים וחוזרות אליו שוב ושוב. אם גיליתם במסתור הכביסה צואת יונים, זה הזמן לנקות אותו ויפה שעה אחת קודם. במאמר הבא נסביר שלב אחר שלב איך מנקים צואת יונים ממסתור הכביסה.

 

שלב 1 – הכנות לקראת הניקוי

השלב הראשון בניקוי מסתור הכביסה מתחיל בהכנה. יש להכין לעצמכם מסכה, כפפות וביגוד ארוך שניתן לזרוק לאחר מכן לפח. המיגון חשוב מהסיבה שבצואת היונים מסתתרים כל מיני מזיקים, בניהם קרציוני יונים אשר חודרים לגופו של האדם וגורמים לגרד עז. עם ההכנות כדאי כבר להכין דלי, מטאטא עם שיניים קשות וחומר חיטוי.

 

שלב 2– הסרה של הצואה ואיסוף שלה

השלב הבא מחייב אתכם לרדת מהחלון אל תוך הכוך של מסתור הכביסה. יש לרדת עם ידית שפכטל, מטאטא, שקית ויאה. יש לגרד את כל הצואה מכל האזורים ולפנות אותה לתוך השקית. ככל שתבצעו את החלק הזה באופן יסודי יותר, כך עבודת החיטוי לאחר מכן תהיה יותר קלה.

אם בעת גירוד ופינוי הצואה אתם מוצאים קן עם גוזלים שלא ראיתם קודם, הפסיקו את הפעולה הזו והזמינו ניקוי מסתור כביסה כולל חיטוי והדברה. חברת ניקוי המבצעת חיטוי ומדבירים, יודעים מה לעשות כאשר יש קן עם גוזלים או ביצים. מכיוון שאתם וודאי לא מעוניינים לפגוע בהם, הרי שיש לקרוא לבעל מקצוע שמבין בתחום. במידה ולא מצאתם משהו כזה, המשיכו לשלב הבא.

 

שלב 3 – שפיכת מים חמים הכוללים בתוכם חומר ניקוי

השלב הבא הוא השלב שבו אתם הולכים להשמיד כל מזיק שהגיע יחד עם הצואה של היונים. אם נקרעו לכם הכפפות בשלב הקודם, זה הזמן לשים כפפות חדשות. צאו ממסתור הכביסה, הכינו דלי עם מים חמים ושימו בו חומר חיטוי. רדו עם מטאטא הכולל שערות קשיחות והתחילו במלאכת השפשוף. יש לשפשף היטב את כל האזורים ולא לשכוח גם משטחים כמו המזגן או האזור של הדוד. בסיום, יש לגפגף את המים אל היאה ולשפוך אותם אל הדלי. בדרך זו אתם מונעים הפרעות של המים המלוכלכים לכיוון השכנים.

לאחר שהוצאתם את המים המלוכלכים, עלו חזרה, שטפו את הדלי ושימו מים חמים נקיים. כעת רדו שוב אל מסתור הכביסה ושטפו את כל האזורים מחדש. כמו שאתם מבינים, מדובר בעבודה סיזיפית המצריכה לעבוד קשה כדי להיפטר מהצואה, זכרו שתמיד קיימת בפניכם האפשרות להזמין ניקוי צואת יונים במחיר משתלם על ידי חברת ניקיון שתבצע זאת עם מכשור מתקדם.

 

שלב 4 – הזמנת מדביר יונים להנחת רשת נגד יונים

לאחר שמסתור הכביסה נקי מצואה, כעת יש לעבור לשלב המניעה. יש להתקשר למדביר יונים אשר מבצע התקנת רשת יונים. רשת היונים לא תאפשר את הכניסה שלהם אל מסתור הכביסה ולא תצטרכו לבצע שוב ניקיון כזה מסיבי.